Neden çocuklar organik gıdayla beslenmeli?
Bir araştırmaya göre organik gıdayla beslenen çocukların dışkılarında daha az seviyede böcek ilacına (pestisit) rastlandı.
Araştırmaya katılan iki çocuk annesi Alexandra Ramdin, çocuklarına, böcek ilacı kullanılmadan, sentetik gübre ve hormon katılmadan üretilen organik gıdalardan vermeye karar verdi. ...
Çimlenmiş patates, zehirleyebilir
Çimlenmiş patatesteki “solanin” adlı toksik madde gıda zehirlenmelerine neden olabiliyor. Bu durum ise baş dönmesi, baş ağrısı, bulantı, kusma, karın ağrısı ile ishal gibi belirtilerle kendini gösteriyor...
Erciyes Üniversitesi Öğretim Üyesi Diyetisyen Doç. Dr. Nurten Budak, havaların ısındığı b...
Margarinin itibarı tartışılıyor
Yararlı mı, zararlı mı?.. Margarin üreticilerinin diyetisyenlerle hazırladığı reklam kampanyası kafaları karıştırdı. Diyetisyenler “Margarin değişti” derken, Diyabet Cemiyeti, “Bazı margarinlerdeki trans yağ oranı ABD’dekilerin 2 katı” açıklamasını yaptı.
Son 7 yılda margarin tüketiminin yıllık 160 ...
Organik patlıcan
Türk mutfağının en bol tarifli sebzelerinden patlıcanın faydaları da oldukça fazladır. Yaz başlangıcından sonbaharın bitişine kadar tezgahlarda olan patlıcanın faydaları şunlardır:
A vitamini, fosfor ve kendine has bazı esanslara sahiptir ve bunlarla sinirleri teskin ederek kalp çarpıntısını giderir.
Pankreas, karaci...
GDO’lu tarım ürünlerine dikkat
Ekolojik Tarım Organizasyon Derneği, ‘Genetiği Değiştirmiş Organizmalar’ın insan, hayvan sağlığı, biyolojik çeşitlilik, çevre ve doğadaki sosyo ekonomik yapıyı bozması açısından büyük risk oluşturduğu uyarısını yaptı.
Ekolojik Tarım Organizasyon Derneği ... devamı
Organik yaşam felsefesi yaygınlaşıyor
Sebze ve meyveleri gerçek tat ve kokusundan mahrum yemekten şikayet eden tüketicinin imdadına, tüm dünyada bir sağlık akımı olarak yaygınlaşan ‘Organik hayata dönüş felsefesi’ yetişiyor.
Kaliteli ve sağlıklı bir yaşamı önemseyenler ekolojik dengeyi... devamı
Organik gıdalar tansiyonu düşürüyor
Organik gıdalar, geleneksel yöntemlerle üretilenlere göre 2 kat daha fazla anti-oksidan içeriyor. ABD’de yapılan araştırmaya göre, bu sayede yüksek tansiyonun düşürülmesi sağlanıyor ve kalp rahatsızlıkları riski azalıyor.
ABD’de 10 yıl s&... devamı